18 Ekim 2013 Cuma

Futbol ve Parisli Kezban İlişkisi


      Siz sevgili okuyucularımdan zaman zaman istek parçalar alıyorum. Elbette Parisli Kezban olarak bunları geri çevirecek değilim. Her ne kadar bilmesem de, ilgilenmesem de, rezil de olacak olsam elimden geldiğince zevkle yazmaya çalışırım. Zaten biraz maskülen bir şeyler yazmayı planlıyordum; ama bunu ben bile beklemiyordum açıkçası; futbol! Kayınbabamın bu haftasonu Chambery-Ankara maçı olacağını söylemesi ise, bu işe son noktayı koydu. 19 Ekim Cumartesi olan maç 20:00’de, 20 Ekim Pazar günü olacak olan ikincisi ise 18:00’de. Maça gidiş geliş 9 eurodan başlıyormuş, ikinci maç ise +1 euro imiş.  4.500 kişilik  le Phare salonunda yapılacak karşılaşmalarda ben Ankara Büyük Şehir Belediye’sine pek şans veremiyorum; çünkü Chambery Savoie Handball takımının Avrupa Şampiyonlukları var (http://www.chamberysavoiehandball.com/fr/index.htm). Her iki takıma da bol şans diliyorum. Evet futbol diye başlamıştım; ama burada futbola gereken değer verilmiyor maalesef. Handball, atletizm, beyzbol, tırmanış, koşu, hepimizin bildiği gibi bisiklet, yüzme ve aklıma gelen-gelmeyen diğer sporlar biraz dikkat dağıtıyor. Fransa Milli Beyzbol Takımına Albertville’den bol miktarda oyuncu dahil oluyor ya da dünya şampiyonu tırmanışçılar, bisikletçiler yine bu bölgeden çıkıyor. Tabi tüm bunların hepsi futboldaki ezikliklerini kapatmak için. Halbuki sadece futbola yüklenseler ne kadar harikulade olur.  

      Chambery Futbol Takımı yani SOC (Le Stade de Olympique Chambery) amatör kümede profesyonel takılıyor. 3.000 kişilik belediye stadını kullanıyorlar. Yakın tarihli forma, amblem ve gelecek vaadeden ilk on birimizi yukarıda görmeniz mümkün.

      En eğlenceli ve en uç taraftar olarak onları seçtim. Holigan olarak örnek gösterebileceğim tek kare bu ne yazık ki!
     
     Hakkında bir iki bir şey bildiğim tek takım da Paris Saint Germain. Onu da yanlış biliyormuşum. Formalarını pembe zannediyordum. O yüzden de taraftarlar pembe giyinip, pembe aksesuarlar kullanıyorlar zannediyordum. O bildiklerim Paris Foot Gay takımı da olabilir.

      Konuyla ilgili görsel ararken Beckham’ın jübilesini  PSG ile yaptığını öğrendim. Böylece onun manken, 

reklam yıldızı,

saç, sakal modeli ikonu ve Victoria Beckham’ın kocası olmasından başka, futbolcu olduğunu da öğrenmiş oldum:)

      Victoria da Spice Girllükten, modacılığa terfi etmiş bu arada bugün televizyonda onu da gördüm, söylemeden duramıyciim. Ne şanslı kadın valla:)

      Hep komedi programlarında konuşmamasıyla  dalga geçilen dingil futbolcunun, Zlatan İbrahimovic’in  neye benzediği de bu araştırmam sayesinde öğrendiklerim arasında. Neden dingil olduğunu düşünüyor olmamsa, tanıdığımdan, bildiğimden değil, bu programlar sayesindedir. http://www.youtube.com/watch?v=GfRpFU2yMBo 
http://www.youtube.com/watch?v=EKQNC3pdpLo
Bir-iki örnek!
Neyse ki eşim böyle şeylerle ilgilenmiyor. Tuttuğu bir takım yok. Evde futbol maçı izlemiyoruz mesela. Belki önemli bir tenis maçını ya da olimpiyatları izleriz. O da bizdeki gibi maç izlerken en az oynayanlar kadar kalori kaybederek değil. Gerçi maçı televizyondan izledikten sonra spor yaptığını zannedip göbek büyütmekten iyidir diye düşünüyorum. Sorun eşimde de değil üstelik. Hiçbir tanıdığımdan dünkü maçı izledin mi, nasıl koyduk hıaaa, diye bir söz de duymadım. Hadi benim çevrem garip diyeceğim; ama saatlerce maç konuşan kimseyi de görmedim ki! Hatta dediğim gibi futbol pek ilgi çekici bir konu değil buralarda. Başka bir gezegendeymişim gibi hissettim bir andaJ Ne garip bir yerde yaşıyormuşum da haberim yokmuş. İşte bir tek buradaki Türk ya da Araplar ilgi duyuyor futbola. Bir arkadaşımın eşi halı sahada kolunu incitmiş, oradan biliyorum onu da:)
      Fark ettim de hiç Fransız bir futbolcudan bahsetmemişim. Evdekilere sorduğumdaysa akıllarına gelen ilk isimler hep yabancı oldu. Faslı, Cezayirli oradan buradan tipler oldu. Zinedine Zidan diyecekseniz de o Cezayir asıllı, ona göre. Ben bile bir iki Türk futbolcu biliyorum, cıkh cıkh biraz futbol öğrenin yahu! Blog yazıyoruz burda:)

13 Ekim 2013, Albertville

Düzeltme (29 Aralık 2013): Pembe forma giymiş takım Varietes Club de France. Ayrıca Evian Thonon Gaillard FC'de pembe forma giymektedir. Demek değildir ki bu takımlara herhangi bir ithamda bulunmak istedim.
d

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hı hı evet! Hımmm...Devam edin lütfen...hımm..