Nee İndirim mii?! Bu Fırsat Kaçmaz!

Duyduk duymadık demeyin! Bu fırsat kaçmaz! Yanlış yerde değilsiniz merak etmeyin, blog burası, dükkan veya televizyon kanalı değil. Ama size kaçmayacak bir indirimden bahsetmek istiyorum. Fransa’da pek meşhurdur kendisi. Filmlerde falan lafı geçer. Siz de ne olduğunu merak eder durursunuz.  Büyük indirimlerden bahsediyorum. Onlar sadece indirim (soldes) diyorlar; ama bizim için büyük çapta. Her yıl aynı dönemlerde yapılan bu indirimler birer ay kadar sürüyor. Yaz ve kış dönemlerinde olmak üzere iki defa yapılıyorlar.

Ne zaman yapılacağını bildiğiniz için önceden dersinizi çalışıp (dükkanları gezip gezip, aklınızdaki ürünü belirleyip), indirim başlayınca bir atmacanın çevikliğiyle, bir çitanın hızıyla, bir tilkinin kurnazlığıyla ve bir filin sabrıyla saldırıya geçiyorsunuz. Bazı ürünler hemen bitiveriyor haliyle. İlk günler şehir trafiğindeki belirgin artışı fark etmemek imkansız. Televizyonlardan dükkan açılışını bekleyen binlerce insanın itiş kakışını izliyorsunuz. İsterseniz siz de onlardan biri olabilirsiniz amacınıza ulaşmak için.

 Bu yüzden bir atmacanın çevikliğine ve çitanın hızına ihtiyacınız var. Beğendiğiniz çantayı öteki kadının elinden kapmak için ayrıca ayının gücünü de kullanabilirsiniz. 

Eğer ortalamadan farklı bedenlerdeyseniz, (aynı şey ayakkabı numaraları için de geçerli) biraz daha bekleyebilirsiniz. İkinci indirimler, üçüncü indirimler de geliyor. Demarque da diyorlar indirim için. Deuxieme demarque ya da nouvelle demarque gibi (ikinci indirim, yeni indirim).

Filin sabrı burada devreye giriyor. Herkes baaak ben ne aldım, diye gelirken siz ikinci, üçüncü indirimleri bekliyorsunuz. Ne can sıkıcı! Olsun fil gibi fil gibi… Bu arada indirimler sadece kılık kıyafeti kapsamıyor. Her dükkanda bu indirimlere rastlayabilirsiniz. Elektronik satışının ikiye üçe katlandığından eminim örneğin. Spor malzemeleri almak için de iyi bir dönem. Kozmetik de keza öyle. 

Siz kendi ihtiyacınıza göre keşifte bulunabilirsiniz hangi sektörlerde indirim varmış diye.
      Lütfen benim yazın yaptığım cahilliği siz yapmayın. Ben bilmiyordum böyle bir şey olduğunu ve tüm bunlardan sadece ve sadece bir hafta önce çılgınlar gibi alışveriş yapmıştım.

 Ayakkabı, kozmetik, kıyafet ve tüm bu suçumu örtbas edebilmek için eşime bir iki parça giyecek. Üç gün sonrasında ise arkadaşım Kristina’dan bir hafta sonra indirimlerin başlayacağını öğrenmiştim. Kafayı  yiyordum neredeyse. Siz Noel’in cazibesine kapılıp dünyanın sonu gelmiş gibi alışveriş yapmayın emi. İndirimler ufukta göründü. Benim kaçırdığım indirimler 26 Temmuz- 30 Ağustos arası idi. 2014 kışı için ise 8 Ocak-11 Şubat olacak. Biz de bir iki parça çanak çömlekle, belki bir de ütü alırız diye düşünüyorum. Ütü yapmaya bayıldığımdan değil de, n’olur n’olmaz diye işte.
      Bunların dışında bazen total liquidation (tasfiye) oluyor. Genelde dükkan kapanacağı veya yer değiştireceği zaman yapılıyor. Uygun fiyatlara bir şeyler bulabiliyorsunuz. Bazen yok pahasına aldım sanıyorsunuz (deri ayakkabı için 30 avro, yani onlara ucuz geliyor); ama sonra bakıyorsunuz ki ikinci indirimi koyuvermişler, işte o an çıldırası geliyor insanın.
      Sonuç olarak size bildiğim trikleri söyledim. Aslında tüm dünyada geçerli olan kurallar burada da geçerli. Avrupa moderen yerdir diye düşünmeyin. Kadınların içindeki o vahşi taraf küresel bir olgu. Hepinize iyi ve akıllı alışverişler dilerim.
   
16 Aralık 2013, Chambery






Yorumlar

Popüler Yayınlar